Назад
Електронні петиції

Академічна доброчесність в освітньому та науковому середовищах

Дата публікації: 15.03.2021
«Розуму нема – йди в педагогічний, совісті нема – йди в медичний».
Це пост-радянське прислів’я, що досі існує в нашому суспільстві, огидне з усіх боків. Воно принижує професію вчителя і медика, а також нівелює цінність отриманої в Україні освіти загалом. Мовляв, вона тримається лише на хабарництві.
Європейська інтеграція України має на меті також й інтеграцію до європейського простору вищої освіти. А це означає збільшення ролі академічної доброчесності – сукупності етичних принципів і законодавчих норм, якими мають керуватися викладачі, студенти та науковці. За реформи в цьому напрямі відповідає Міністерство освіти і науки України.
Мета інформаційної кампанії EUкраїна, яка проходить з ініціативи Віцепрем’єр-міністерки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України, за підтримки Представництва ЄС в Україні та проєкту Association4U – показати «секторальний» вимір євроінтеграції. Те, як європейські цінності та принципи втілюються в різних сферах, змінюючи на краще якість життя – роботу держави, медицину, освіту тощо – українців.
Академічна доброчесність стосується не тільки «академіків». Чесні наукові дослідження, без фальсифікацій та плагіату – лише один її бік. А інший, це відсутність хабарництва в освіті та науці. Об’єктивне оцінювання студентів та викладачів. Підвищення якості української освіти. І заслужені дипломи випускників – вчителів, лікарів, інженерів… – яким ми без сумнівів зможемо довіряти. Знаючи, що їхні знання та вміння отримані за європейськими стандартами.