Електронні петиції

Як енергодарцям отримати житлову субсидію

Дата публікації: 29.11.2019

Куди звертатись щодо призначення пільг\субсидій?
За отриманням інформації щодо будь-яких питань, пов’язаних із призначенням житлової субсидії/пільги, звертайтесь до управління праці та соціального захисту населення міської ради: вул.Козацька, 17, тел. 4-47-65.

Що робити субсидіанту\пільговику, якщо в нього немає мобільного телефону?
Інформація про номер мобільного телефону не є обов’язковою при призначенні пільги та є обов’язковою при призначенні субсидії у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення. 
Використання одного номера кількома субсидіантами/пільговиками технічно не передбачено. Якщо ви вже зареєструвались в особистому кабінеті субсидіанта/пільговика як субсидіант, то повторно реєструватись як пільговик не потрібно.
Без номера мобільного телефону неможливо отримувати SMS-повідомлення від Ощадбанку про стан розрахунків з комунальними підприємствами та використовувати особистий кабінет пільговика.

Через які банки здійснюється монетизація пільг\субсидій у грошовій готівковій формі?
Уповноваженими банками для виплати житлових субсидій/пільг у грошовій готівковій формі є банки, визначені переможцями конкурсу на право виплати пенсій, грошової допомоги та заробітної плати працівникам бюджетних установ через поточні рахунки відповідно до Порядку проведення конкурсного відбору банків, через які здійснюється виплата пенсій, грошової допомоги та заробітної плати працівникам бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 року №1231 (Офіційний вісник України, 2001 р., №39, ст. 1762; 2016 р., №79, ст. 2636).

Що можна дізнатися у контакт-центрі ощадбанку з приводу пільг\субсидій?
- суму перерахованих Ощадбанком коштів за субсидією/пільгою на рахунки комунальних підприємств;
- суму, яку потрібно доплатити за комунальні послуги;
- перелік комунальних послуг, за якими відсутня інформація і які потрібно оплатити згідно з квитанціями;
- залишок субсидії/пільги на поточний день;
- інформацію щодо реєстрації та користування особистим кабінетом одержувача субсидії/пільговика.

Як відбуватиметься оплата комунальних послуг?
Щомісячно комунальні підприємства надають Ощадбанку дані щодо обсягів спожитих комунальних послуг кожним одержувачем субсидії/пільговиком. На підставі цієї інформації Ощадбанк перераховує кошти за субсидією/пільгою комунальним підприємствам. Якщо комунальне підприємство не уклало договір з Ощадбанком або не надало Ощадбанку інформацію щодо заборгованості, кошти за послуги підприємству перераховано не буде.

Коли відбувається перерахування коштів ощадбанком на рахунки комунальних підприємств? 
Ощадбанк перераховує кошти комунальним підприємствам до 18 числа кожного місяця.

Яким чином субсидії\пільги розподіляються на використані комунальні послуги?
Положенням про порядок призначення житлових субсидій, затвердженим постановою КМУ від 21.10.1995 №848 (зі змінами та доповненнями), та Порядком надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, затвердженим постановою КМУ від 17.04.2019 № 373 (зі змінами та доповненнями), встановлюється така послідовність перерахування коштів за комунальні послуги (витрати):
1. Тепло
2. Газ
3. Гаряча вода
4. Холодна вода
5. Електрика
6. Сміття
7. Житло (послуги з управління багатоквартирним будинком)
Одержувач житлової субсидії/пільговик може визначити іншу послідовність перерахування коштів за послуги (витрати) шляхом подання відповідної заяви структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.

За які послуги потрібно доплатити?
Протягом доби після перерахування коштів Ощадбанком на рахунки комунальних підприємств пільговику\субсідіанту надійде SMS (у разі надання номера мобільного телефону до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення), в якому буде вказано послуги, за які потрібно доплатити власними коштами, та розмір доплати.
Якщо комунальне підприємство не уклало договір з Ощадбанком або не надало Ощадбанку інформацію щодо заборгованості, кошти за послуги підприємству перераховано не буде. Ці кошти буде використано на інші комунальні послуги в наступні місяці. Оплачуйте послуги комунального підприємства згідно з квитанціями.

Якщо пільговик\субсидіант не отримав СМС з переліком послуг для доплати?
Якщо пільговик\субсидіант надав номер мобільного телефону до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення та з певних причин не отримав SMS від Ощадбанку, йому слід звернутись після 20-го числа до контакт-центру Ощадбанку за тел.: 0 800 210 800.
Крім того, для одержувачів житлової субсидії/пільговиків створено персональний кабінет, який містить всю необхідну інформацію про рух коштів, а саме: залишок субсидії/пільги, розмір нарахованої субсидії/пільги, перелік комунальних послуг, оплачених за рахунок субсидії/пільги (при надходженні інформації від постачальників комунальних послуг). Для доступу до персонального кабінету необхідно мати особистий мобільний телефон, на який буде відправлено спеціальний одноразовий код доступу.

Коли слід здійснити доплату?
Загальною нормою щодо терміну оплати є п. 18 постанови КМУ №630 від 21.07.2005, в якому зазначено, що розрахунковим періодом для оплати послуг є календарний місяць. Плата за послуги вноситься не пізніше 20 числа місяця, що настає за розрахунковим, якщо договором не встановлено інший строк.

Як дізнатись про заборгованість за використані комунальні послуги?
Якщо субсидія/пільга не в повному обсязі покрила витрати на комунальні послуги, клієнт має самостійно сплатити суму, що вказана в SMS, зручним для нього способом.

Як перевірити, що борг за комунальні послуги погашено?
Щоб отримати інформацію щодо спожитих послуг, нарахованих сум за комунальні послуги, розміру заборгованості/переплати слід звертатись до надавачів комунальних послуг.