Назад
Електронні петиції

Міський голова Дмитро Орлов розповів про основні питання, які виносяться на чергову сесію міської ради

Дата публікації: 06.04.2021
 
6 квітня міський голова Дмитро Орлов і його заступники Іван Самойдюк та Сергій Холод провели брифінг для представників ЗМІ. Основна тема зустрічі стосувалася ряду питань порядку денного чергової 5-ї сесії міської ради, проведення якої заплановано 9 квітня.
Одними з ключових питань, які будуть винесені на розгляд депутатів, є реорганізація деяких комунальних підприємств та структурних підрозділів міської ради. Зокрема, мова - про припинення КП «Міськзеленбуд» та «Чисте місто» шляхом їх злиття з «ЦД «Промінь» та передачі йому всіх прав, обов’язків та майна КП. Крім того, на баланс «Промінь» від КП «Комунальні системи» планується передати об’єкти дорожнього господарства на праві господарського відання. 
Як зазначив міський голова, таке рішення прийнято з метою врегулювання взаємодії комунальних служб та оптимізації їх роботи. Серед іншого, це дозволить об’єднати та ефективно використовувати ресурси та спецтехніку підприємств, оперативніше реагувати на усунення проблемних випадків або аварій. На робочий персонал та обсяг запланованих робіт наслідки реорганізації не вплинуть, запевнили представники влади. 
«Всі завдання, які стояли перед цими підприємствами, буде виконувати той же персонал, який виконував ці роботи раніше - якщо погодиться перейти на нове підприємство», - зазначив Сергій Холод. 
Щодо очільника новоутвореного підприємства, відповідно до законодавства, рішення про його призначення належить виключно до компетенції міського голови. При призначенні на цю посаду будуть враховані досвід роботи керівника та кваліфікаційні вимоги до посади. 
«Ми змінюємо якісно функціонал підприємства. На нього будуть покладені додаткові функції, які розширюють вимоги до керівника», - наголосив Дмитро Орлов. 
На сесію також виноситься питання про передачу транспортних засобів на баланс КП «Промінь» та КП «Підприємство комунальної власності». Зокрема, це стосується 8 службових автомобілів, які перебувають на балансі виконкому, міських служб та комунальних підприємств. Після передачі на ПКВ їх планується спрямувати на погашення «старої» заборгованості по заробітній платі працівників цього підприємства. Адже на техніку та майно КП ПКВ на сьогодні накладено арешт у зв’язку із багатомільйонною заборгованістю. 
«Легковий транспорт передається на ПКВ з однією метою – ми не можемо знайти інший механізм, яким чином погасити борги із заробітної плати персоналу підприємства, - зауважив Іван Самойдюк. - Ми не можемо просто виділити кошти з бюджету та перерахувати – законодавство це забороняє. Борг можна погасити з продажу майна, яке є на балансі підприємства. Ми уповільнимо розпродаж тієї техніки, яка нам потрібна в комунальному  господарстві – асенізатори, екскаватори, машини по вивозу сміття… І передамо виконавчій службі інший транспорт, який затратний у використанні і без якого ми можемо обійтись. На сьогодні ми залишаємо на всі управління та міськвиконком з 10 тільки 2 авто». 
Міський голова зазначив, що передача транспорту на ПКВ дозволить зекономити чималі кошти міського бюджету, які щороку йдуть на утримання автомобілів. 
«Це наші податки і, на моє переконання, їх треба використовувати більш ефективно. І якщо є можливість оптимізації  - для того, щоб зекономити 1-2 мільйони на рік, це вже буде досить суттєво для бюджету».
Аби оптимально вирішити питання щодо транспорту на КП та бюджетних установах, у подальшому планується винести на розгляд депутатів бюджетний запит щодо придбання трьох нових електромобілів. На думку влади, це дозволить не тільки перекрити потреби міських служб, але й ефективно використовувати службовий транспорт. Попередньо планується, що новий транспорт працюватиме в режимі «муніципального таксі». Автомобілі будуть облаштовані GPS-трекерами, виїжджати по заявці служб та обслуговувати всі міські структури. Завдяки диспетчеризації транспорту можна буде оцінити ефективність його використання та завантаженості, заощадивши бюджетні кошти на його утримання. При цьому, у разі підтримки такого проєкту депутатами, закупівлю стане можливо провести за рахунок виявленої економії коштів.
Реорганізація торкнеться не тільки комунальних підприємств, але й міських служб. Згідно з проєктом рішення, яке виноситься на розгляд сесії,  пропонується реорганізувати управління освіти та відділ культури  міської ради шляхом їх злиття та утворення управління освіти, культури, молоді та спорту Енергодарської міської ради. 
Дмитро Орлов зазначив, що при підготовці даного проєкту рішення було проведено детальний аналіз роботи закладів культури, спорту та освіти міста. Зокрема, наголосив міський голова, на вимогу сьогодення є потреба у оновленні та модернізації підходу в роботі цих установ. Проведений аналіз показав, що між різними структурними підрозділами, які опікуються розвитком дітей та молоді, немає належної взаємодії. 
Водночас у зв’язку із завершенням навчального року та початком ЗНО і необхідністю ретельно зважати всі законодавчі, нормативно-правові і соціальні нюанси, спільно із депутатами прийнято рішення перенести реорганізацію цих структур на декілька місяців. Тож на сесії, що запланована на 9 квітня, питання розглядатися не буде. 
Щодо  перспективної роботи спортивних та творчих гуртків, художньої та музичної шкіл, Дмитро Орлов запевнив, що  всі вони будуть збережені, учні взагалі не відчують жодних негативних наслідків від реорганізації, а умови роботи цих закладів врешті тільки покращаться. 
«Ми навпаки прагнемо змінити підхід до культури, спорту, щоб ці галузі почали активніше розвиватися, щоб більша кількість дітей мала рівні можливості на  отримання культурних послуг або фізичного розвитку», - підкреслив міський голова.
Крім того, з метою оптимізації організаційної структури та забезпечення більш ефективної роботи виконавчих органів під реорганізацію підпадають деякі відділи та управління міської ради. У зв‘язку з цим пропонується скоротити загальну чисельність апарату ради та виконавчих органів на 20 штатних одиниці – з 224,5 одиниць до 204,5.
Дмитро Орлов зауважив, що такий крок дозволить не тільки привести структурні підрозділи до нормативних вимог, але й заощадити бюджетні кошти, які у подальшому можна буде спрямувати на розвиток міста. За попередніми розрахунками, реорганізація підрозділів виконкому дозволить додатково залучити на реалізацію нових соціальних проєктів близько 8 млн на рік. 
Міський голова зауважив, що всі заходи з реорганізації будуть проведені із дотриманням діючого законодавства.
«Наше завдання ми бачимо в тому, щоб зробити оптимальну систему ефективного управління з огляду на збереження коштів платників податків, аби їх направити на медицину, освіту культуру та соціальну політику», - в свою чергу, підкреслив Іван Самойдюк. 
На сесії планується розглянути питання щодо підтримки ОСББ. В Енергодарі на сьогодні утворено вже понад 120 об’єднань. Мешканці новоутворених ОСББ звертаються за підтримкою до міської влади, адже стан більшості будинків міста не надто задовільний. Особливо гостро це питання постане під час підготовки до наступного опалювального сезону. Для того, аби енергодарці мали змогу розраховувати на допомогу з боку міської влади, на розгляд сесії винесено питання про підтримку ОСББ. Зокрема, це надання фінансової допомоги на проведення ремонтів покрівель, ліфтів, під’їздів, міжпанельних швів тощо. На 2021 рік на ці потреби передбачено близько 10 млн грн. 
Для того, аби отримати фінансування, ОСББ подає заявку на обстеження будинку, яка проходить перевірку управління комунальної власності. Протягом 15 днів УКВ забезпечує обстеження будинку та надає свої висновки щодо доцільності проведення капітальних робіт. На основі висновку надається згода на розробку ПКД та виділення коштів. Однак слід зазначити, що такі заходи здійснюватимуться на умовах спільного фінансування – мешканців та міського бюджету.
«Ми впевнені, що абсолютна більшість ОСББ, які дійсно потребують  капітальних ремонтів будівель, споруд, ліфтів, покрівель, зможуть отримати підтримку з місцевого бюджету, - зазначив Іван Самойдюк. - Сьогодні нам потрібно надати ОСББ вагому підтримку, аби вони могли привести мережі, покрівлі до належного стану, при якому вони зможуть утримуватися вже за рахунок співвласників». 
В першу чергу фінансування на вирішення проблем ОСББ планується направляти на потреби будинків 1-2 мікрорайонів – адже саме вони перебувають у найбільш занедбаному стані. Дмитро Орлов наголосив, що завдання міської влади – спільними з мешканцями зусиллями привести житловий фонд міста до належного стану. 
Ще одне важливе питання порядку денного стосується створення на базі Енергодарського міського центру соціальних служб служби денного догляду для дітей з особливими потребами. З проханням надати сприяння та підтримку у створенні такої структури до представників влади звернулися мами цих діточок. 
«Ми ставимо завдання перед Центром та надаємо фінансову можливість забезпечити мінімум 3-годинне перебування діток в центрі, де вони зможуть отримати соціальні послуги логопеда, реабілітолога, масажу, - зазначив Іван Гнатович. - Це перший крок в цьому напрямку. У подальшому є надія, що він запрацює як справжній центр. Зараз ми вивчаємо це питання із залученням фахівців та мам діточок. Вирішуємо, як центр буде працювати, на яких засадах, які послуги надавати, де розміщатися тощо". 
Також на наступну сесію планується винести бюджетний запит щодо придбання спеціалізованого автомобіля для перевезення громадян з особливими потребами. Цей проєкт працюватиме в рамках «соціального таксі». Крім того, розглядається питання щодо виділення приміщення на базі центру для того, аби мами та дітки з особливими потребами мали змогу проводити час та займатися в комфортних умовах.