Назад
Електронні петиції

Власників торгових об’єктів закликають привести вітрини та рекламні вивіски до затверджених вимог

Дата публікації: 21.05.2021

    З метою впорядкування розміщення рекламних засобів, вивісок і вітрин на території міста, вирішення проблеми формування рекламної інфраструктури в архітектурному середовищі міста та створення таких умов життєдіяльності людини в місті, в яких зовнішня реклама та навколишнє середовище об'єднані в єдиний гармонійний ансамбль в Енергодарі затвердили Концепцію розвитку зовнішньої реклами та вивісок у місті Енергодарі. Відповідне рішення прийняте на засіданні Енергодарської міської ради 9 квітня.

 

 

Цим рішенням передбачено, що усі власники комерційних об’єктів на території міста у тримісячний термін зобов’язані забезпечити приведення вивісок та вітрин  на своїх об’єктах у відповідність до  вимог Концепції.

  Слід зауважити, що рішення стосується не лише торгівельних центрів і окремих магазинів, а й вбудовано-прибудованих приміщень в житлових будинках  і тимчасових споруд. На всіх цих об’єктах вивіски, вітрини і реклама повинні відповідати вимогам Концепції.

  Однією з основних вимог до реклами і вивісок є мова. Відповідно до ст.32 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» - мовою реклами в Україні є державна мова.

  Тобто реклама, вивіски і вітрини мають бути оформлені державною мовою. Написання іншомовних текстів теж здійснюється українською мовою за винятком власних товарних знаків, знаків обслуговування, логотипів, якщо вони зареєстровані у Державному підприємстві «Український інститут інтелектуальної власності». Вони використовуються у тому вигляді, в якому їм надана правова охорона.

  При розміщенні зовнішньої реклами, в першу чергу, неприпустимі "агресивно-атакуючі" методи впливу (як-то, встановлення рекламних носіїв поблизу один від одного), що призводять до локальної перенасиченості рекламою, надмірно акцентованої та провокуючої, і водночас її неефективності через психоемоційну напруженість людини і як наслідок - негативне сприйняття інформації.

  Забороняється розміщення зовнішньої реклами, яка перекриває або повністю закриває фасади, вікна і вітрини магазинів, кафе, ресторанів, аптек, тимчасових споруд, інших установ та організацій.

   Розміщення вивіски здійснюється відповідно до погодженого ескізу:

- на зовнішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення;

- на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення;

- біля входу до такого приміщення;

- на козирку вхідної групи до вбудовано-прибудованого приміщення, але не вище першого поверху або самого козирка.

  При розміщенні кількох вивісок на одному фасаді перевага надається комплексному підходу до їх розміщення. Форма, колір, шрифт, стилістика та матеріал, з якого виготовляються вивіски, повинні бути гармонійними з елементами фасаду, на яких вони розташовуються та з елементами існуючих поряд об’єктів.

  Оздоблення вітрин комерційних об’єктів мають повністю гармонувати із загальною стилістикою та колористикою фасаду. 

  Забороняється «наглухо» затягувати вітрини банерами чи оракалом (самоклейкою) із будь-якими фонами, написами чи зображеннями. Покривати зображеннями дозволяється лише 20% площі скління, при цьому рекомендується робити зображення прорізними чи напівпрозорими. Лише у разі, коли схема розташування обладнання всередині приміщення не дозволяє створити естетичний вигляд з вулиці, дозволяється оформити задню стінку вітрини фоном. Але ці рекламні фони чи банери мають виконуватись у кольорах фасаду та не мають бути занадто кричущими.

  Чим швидше представники бізнесу ознайомляться з основними положеннями Концепції та розпочнуть їх дотримуватися, тим скоріше наше місто набуде більш привабливого зовнішнього вигляду.

  Ознайомитися з позитивними та негативними прикладами оформлення комерційних об’єктів вивісками і зовнішньою рекламою в м. Енергодарі можна в Додатку 3 до Концепції.