Новини‎ > ‎

Для надання електронного звернення персональний підпис не потрібен

опубліковано 17 квіт. 2018 р., 22:30 Відділ інформації
        17 квітня 2018 року під головуванням міського голови Павла Музики відбулося засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при виконавчому комітеті міської ради.
      Під час засідання було розглянуто питання щодо порядку розгляду електронних звернень, що надходять на адресу виконавчого комітету з огляду на розбіжності у застосуванні вимог ст.5 Закону України «Про звернення громадян» деякими управліннями міської ради.
        У 2015 році було внесено зміни до Закону України «Про звернення громадян», відповідно до яких запроваджено можливість подання громадянами усних звернень за допомогою засобів телефонного зв’язку, надіслання електронних звернень.
        Відповідно до ст.5 Закону України «Про звернення громадян» у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. В електронному зверненні законодавством не передбачено застосування електронного цифрового підпису, отже, немає необхідності ставити особистий власноручний підпис (додавати його скановану копію).
        В той же час Законом не прописано механізм надсилання електронних звернень, не визначено, що звернення має бути написане власноруч заявником, підписане, відскановане або сфотографоване та надіслане електронною поштою.
        Таким чином, для того, щоб адресувати своє звернення на адресу органів влади, жителям м.Енергодара достатньо створити електронний документ, де мають бути зазначені його персональні (контактні) дані, суть порушеного питання та направити його на електронну адресу zvern@en.gov.ua.
        За результатами обговорення даного питання члени постійно діючої комісії та управлінь міської ради, які висували додаткові вимоги до електронних звернень громадян, прийшли згоди щодо уникнення зайвих бюрократичних кроків, що суттєво спростить процедуру подання електронних звернень громадянами на адресу міської влади та її виконавчого комітету.
        У 2015 році до виконавчого комітету електронною поштою надійшло 3 звернення, у 2016 році – 63, у 2017 році - 45, у І кварталі 2018 року - 10 звернень.