Де взяти гроші на ремонт доріг? Відповідь знайшли народні депутати від Запорізької області Володимир Бандуров, В'ячеслав Богуслаєв, Олександр Пономарьов

опубліковано 24 трав. 2016 р., 01:27 міська рада   [ оновлено 24 трав. 2016 р., 02:57 ]
Де взяти гроші на ремонт доріг? Відповідь знайшли народні депутати від Запорізької області Володимир Бандуров, В'ячеслав Богуслаєв, Олександр Пономарьов 


        Однією з проблем Запорізької області, яка вимагає негайного вирішення, є критичний стан автомобільних доріг. На більш-менш серйозний ремонт грошей з держбюджету не надходило в область вже протягом багатьох років. Ось і змушені дорожники обмежуватися ямковим ремонтом. Такий ремонт тримається максимум до наступної весни, а проблеми, на жаль, залишаються. Чи варто все ж сподіватися, що коли-небудь ми зможемо проїхатися нормальною дорогою до Оріхова, Токмака чи Мелітополя?
        Дороги у Запорізькій області загальною протяжністю близько 7 тисяч кілометрів побудовані ще в 70-х роках минулого століття. За статистикою, нинішній стан наших доріг є найгіршим в Україні. 32% дорожнього полотна, встановили експерти, в аварійному стані, що несе реальну загрозу автомобілістам, ще понад 38% доріг мають явні дефекти покриття. І тільки 0,5% (!) доріг на донецькому та дніпропетровському напрямках відповідають нормативам.
        Останній капітальний ремонт проводився ще у 2008 році, поточний - у 2013 році. Але й то були тільки окремі ділянки дороги довжиною в декілька десятків кілометрів. Зі станом мостів справи не кращі. Останній міст в області побудували 1970 року. В аварійному стані зараз знаходяться 165 мостів, і ще 283 потребують ремонту.

Ямковий ремонт - гроші на вітер 

        З приходом весни ремонтні роботи на запорізьких дорогах пожвавилися настільки, наскільки дозволяє мізерне фінансування. На даний момент дорожники борються з ямами на Харківській магістралі, на трасах Бориспіль-Дніпропетровськ-Запоріжжя, Енергодар-Василівка-Бердянськ і на інших дорогах обласного значення. Але з огляду на критичний стан автошляхів це - крапля в морі.
        Не треба бути фахівцем, щоб припустити: з настанням зими на місці недавнього ямкового ремонту знову утворяться ями. Локальними заходами проблему не вирішити, а на повне відновлення доріг в області потрібно понад 1 мільярд 70 мільйонів гривень. Висновок один: необхідно знайти стабільне джерело отримання коштів, достатніх для капітального ремонту доріг.

Митниця нам допоможе

        Саме принцип стабільного надходження коштів ліг в основу законопроекту, розробленого в Раді з ініціативи запорізьких народних депутатів. Суть новації полягає у наступному. На ремонт наших доріг направлятимуться 50% коштів від суми перевиконання щомісячних показників надходжень митних платежів, які стягуються підчас митного оформлення товарів на території Запорізької області. Ці гроші, а це досить солідні суми, направлятимуться до спеціального фонду обласного бюджету і використовуватимуться для ремонту доріг.
        Подібний експеримент вже успішно проводиться з січня 2015 року в Одеській, Волинській, Львівській, Чернівецькій областях та в місті Києві. Законопроект Володимира Бандурова приєднує Запорізьку область до проведення цього експерименту вже з 1 червня 2016 року.
        До підготовки законопроекту доєдналися депутати, які представляють у Верховній Раді наш регіон. Активну участь у розробці основних його положень взяли Володимир Бандуров, Євген Балицький, В'ячеслав Богуслаєв, Олександр Пономарьов та інші депутати від Запорізької області.
        - Ситуація з ремонтом доріг в нашій області є вкрай важкою. Фінансування з державного бюджету практично відсутнє, - констатує Володимир Бандуров. - Розроблений нами законопроект дозволяє не лише наповнювати держбюджет, а й направити частину коштів від перевиконання плану з митних зборів на ремонт наших доріг. Від цього рішення виграють усі. Ми зможемо підвищити безпеку на дорогах і зменшити кількість аварій на них, а також створити нові робочі місця.
        Напрямок 50% коштів від перевиконання митних зборів, зазначає народний депутат, дозволить проводити необхідні роботи як з капітального ремонту, так і з реконструкції державних доріг, що пролягають областю.
        Законопроект, підтриманий усіма депутатами Верховної Ради від Запорізької області, вже внесено на розгляд парламенту. Так що з'явилася реальна надія на те, що у досяжному майбутньому у нас буде однією проблемою менше.